Indstilling af cykel til hometrainer træning

I OOB Life elsker vi hometrainers og vi benytter dem meget i vores planlægning af vores atleters træning.

Der er nogle ting du skal være opmærksom på, når du sætter din cykel op i en hometrainer.

 

Husk

  • En ventilator foran dig der kan hjælpe med at køle dig ned. Det er vigtigt at ventilatoreren står foran dig og blæser på dig, ellers bliver du for varm. Sker det vil din ydeevne falde, og du vil ikke kunne holde den kvalitet i træningen som du bør. Det betyder også, at dit udbytte ikke bliver hvad det kunne være.
  • Sørg for altid at køre med samme dækstørrelse og dæktryk. Dette er især vigtigt hvis din hometrainer kan vise watt. Sørg altid for at have indstillet dette ens hver gang du kører. Så kan du bedre sammenligne din træning fra gang til gang, og i sidste ende have bedre og større kontrol med hvordan din træning/form udvikler sig.
  • Sørg for at din cykel står i vatter. Med andre ord skal du sørg for at forholdet mellem for og baghjul er som når du kører ude. Dette gøres let med et vatterpas.
  • Stil din hometrainer på blødt materiale der kan absorbere vibrationerne. Der er intet værre end at blive afbrudt af sin underbo midt i et interval. Her er liggeunderlag eller yogamåtter gode.

 

Happy training!

Facebook Twitter Google+ LinkedIn
Aleksandar
Aleksandar Sørensen-Markovic er stifter og ejer af OOB life. Aleksandar er tidligere professionel triatlet og har top 10 resultater i internationale Ironman stævner bag sig. Han har de seneste 8 år trænet mange hundrede personer, fra nybegyndere til elite atleter.