Coretræning for triatleter

Styrketræning og særligt styrketræning for din core er vigtig at overveje for triatleter.

Som triatlet træner man alsidigt, og både overkrop og ben bliver trænet når du svømmer, cykler og løber.

Lidt enkelt sagt kan man sige at man træner både over- og underkrop, men ens core bliver der ikke fokuseret på i den traditionelle triatlontræning. Derfor er det en rigtig god ide at supplere sin triatlontræning med træning der fokuserer på ens core.

Fordelene er klare:

  1. Mulighed for at opretholde korrekt teknik i svømning, cykling og løb.
  2. Mindre skadesrisiko.
  3. Forbedret general helse.

Den bedste styrketræning er den styrketræning du kan følge hele året

Styrketræning kan udføres på mange forskellige måder.

I svømning, cykling og løb anbefaler vi som udgangspunkt funktionel styrketræning. Dvs kadencearbejde på cykling, specifikke svømmepas til at øge din styrke etc.

Det gør vi primært fordi man som triatlet ikke behøver voldsom maksimal styrke og fordi at styrketræning skal udføres kontinuerligt for at have en effekt.

Ofte ender gode intentioner om styrkerutiner i et fitnesscenter med at ryge i vasken fordi det virker mindre vigtigt end ens svømme-, cykel- og løbepas.

Nu er der nem styrketræning i din OOB life app

Vi har i OOB netop lanceret en ny feature der skal hjælpe OOB’erne med styrketræningen.

Ligesom vores andre træningsråd bygger den på principper om tidseffektiv, sjov og trænings du bliver bedre af.

Læs evt vores indlæg. “Stop working out, start training” for at forstå nogle af vores principper endnu bedre.

2 x 20 min per uge er nok – Sådan fungerer OOB life core træning

Vi har lavet core træningen således at du i din OOB life app vil få vist øvelserne af Leif (OOB life’s maskot).

OOB life core træning

Øvelserne er cirkeltræning og tager max 20 minutter per gang.

Træningen har en progression så du løbende kan se at du bliver bedre. I løbet af dit træningsforløb du have færre og færre pauser mellem diverse øvelser

På den måde kan vi sikre at du ikke blive udfordret for voldsomt i starten og ikke træner for let senere i forløbet.

Ud over træningen er tidseffektiv, gør dig til en hurtigere triatlet, minimerer din risiko for skader, så har mange af testbrugerne fået et godt forhold til Leif, så coretræning ikke længere er noget der bare skal overstås, men er endnu et sjovt træningspas de ser frem til.

Facebook Twitter Google+ LinkedIn
Nikolaj
Nikolaj er marketingchef hos OOB life. Nikolaj har selv brugt OOB life til at træne op til Ironman, marathon og ultraløb. Hos OOB life har Nikolaj ansvaret for at vi får spredt god træning ud til så mange som muligt.